AnimaGraf - fullservisová reklamná agentúraAnimaBlog

Logo je odrazom, vizitkou a nositeľom ducha vašej spoločnosti. Možno si myslíte, že je jednoduché vytvoriť tohto jedinečného zástupcu. Ale pravdou je, že vytvoriť logo je hotová veda, tak si o nej poďme niečo povedať.

Vždy, keď sa pozriete do zrkadla, uvidíte vlastnú tvár. Tak ako ľudia uvidia vašu spoločnosť, keď sa pozrú na vaše logo. Neklameme. Vytvoriť dobré logo nie je hračka. Je to umenie. Existuje však príliš veľa vecí, na ktoré je potrebné pri jeho tvorbe myslieť. My sa Vám v tomto článku pokúsime objasniť aspoň niektoré z nich.

 

Na začiatok je potrebné si uvedomiť, aké by Vaše logo malo byť.

V jednoduchosti je krása

Áno, toto ste už počuli. Avšak na tomto prastarom slovnom spojení je viac ako len kúsok pravdy. Pokiaľ bude vaše logo jednoduché, máte napoly vyhraté. Práve jednoduchosť totiž výrazne vplýva na rozpoznateľnosž vášho loga. A rozpoznateľné logo znamená zapamätateľné logo. Avšak nezabudnite na to, že aj jednoduché logo vás musí vystihovať.

 

Čím viac, tým viac…

Bavíme sa o tom, že logo musí byť zapamätateľné. Samozrejme v pozitívnom slova zmysle. Čím viac si vás budú zákazníci pamätať, tým viac vás budú vedieť rozoznať a odlíšiť od konkurencie. Budú si vašu značku vedieť viac vybaviť, budú k nej mať lepší vzťah. A načo to celé viac? Čím viac si vás zapamätajú, tým budú náchylnejší siahnuť v obchode práve po vašej značke. Prečo? Pretože ju budú poznať. Môžeme teda tvrdiť, že zapamätateľnosť má vplyv na váš predaj.

 

Dobré logo musí zvíťaziť nad časom

Čo tým myslíme? Efektívne logo totiž musí byť nadčasové. Je jednoduché povedať si „urobme to takto, veď to môžeme zmeniť“. Nie! Takto sa to nerobí. Teda aspoň by sa nemalo. Logo nie sú topánky, ktoré meníte podľa aktuálneho módneho trendu. Logo musí byť rovnako účinné ako teraz, tak aj o 10, 20 či 50 rokov. Príkladom je stará dobrá Coca-Cola. Už od roku 1885 je jej logo úplne rovnaké a rovnaké bude ešte dlhý čas.

 

Farby, veľkosti a veda okolo nich

Účinné logo musí byť schopné pracovať s rôznymi médiami a aplikáciami. Účinné totiž znamená aj funkčné. Práve z týchto dôvodov by malo byť vaše logo navrhnuté tak, aby sa s ním dalo pracovať. Najlepšie je, ak logo vytvoríte vo vektorovom formáte. Vtedy je ho totiž možné zväčšiť alebo zmenšiť podľa potreby a jeho kvalita zostane rovnako dobrá. Taktiež je dôležité, aby ste si pri jeho tvorbe uvedomili, že vaše logo by malo byť schopné pracovať v horizontálnom aj vertikálnom formáte.

Dôležitým atribútom loga je jeho farba. Pozor, logo vystihuje firmu a nie vás. Existuje množstvo prípadov využitia farby z dôvodu „lebo sa mi páči“. Tento prístup je však nesprávny. Farby nie sú len potešením pre oko. Významne pracujú s ľudským mozgom a čo je na tom najlepšie, väčšinou podvedome. Preto je niekedy lepšie, keď logo začnete kresliť len v bielej alebo čiernej farbe. Práve vtedy sa dokážete lepšie sústrediť na jeho tvar. A keďže každé dobré logo má svoju čiernobielu verziu, uistíte sa, že vaše logo bude vo svojej najjednoduchšej podobe vyzerať skvele! Keď mu potom dáte farbu možno zistíte, že tá pôvodne navrhovaná nie je vhodná. Pri tvorbe loga potrebujete rozpoznať aj farebné modely ako sú CMYK a RGB. O tom vám už ale povieme v inom článku.

 

 

 

Zdieľaj na fejsbúku
Späť k článkom
AnimaGraf, grafické štúdio